Basında Biz
Alışveriş Merkezleri ve Mağazalar İçin Müşteri Sayım Sistemi
Sistemin temel amacı mağazalara giriş/çıkış yapan müşteri sayılarını otomatik olarak toplamak ve çeşitli raporlamalar için bilgi oluşturmaktır.Sistem belirlenen saat aralığında çalışarak her yarım saatte bir kapılardaki sayaç değerlerini kaydediyor. Özgür Sistem, farklı sektörlerdeki büyük ve orta ölçekli bir çok firmanın güvenlik, bilişim ve otomasyon konularında çözüm ortağıdır. YKM Genel Müdürlüğü ve mağazaları da bu partnerlik arasında yer almaktadır. MSS (Müşteri Sayım Sistemi)'nin oluşumu ise bir buçuk sene önce başlamıştır.
YKM Bilgi İşlem Müdürlüğü tarafından, YKM Mağazalarındaki müşteri yoğunluğu ve giriş-çıkış totallerine ait bilgileri, bilgisayar ortamında işleyip sayısal ve grafiksel analizler verebilecek bir sistem talebinde bulunmuştur. Firmamız AR-GE bölüm başkanı Ali Rıza İÇÖZ ve YKM Bilgi İşlem Müdürlüğü ile yapılan toplantı ve incelemeler sonucunda sistemin temel taşları ortaya çıkmıştır. Bu toplantılar ve veriler ışığında çözümün oluşturulması için start verilmiştir. Yaklaşık 2 ay gibi kısa bir süre içerisinde sistemin medium versiyonu olan MSS (Müşteri Sayım Sistemi) version 1.00.2 ortaya çıkmıştır. Firmamız laboratuar ortamında yapılan test sonuçlarının başarılı grafik sergilemesiyle MSS medium versiyonunun denemesi için YKM Galeria Mağazası'nda test amaçlı olarak kullanılmasına karar verilmiştir. YKM Galeria Mağazası'nda bir aylık deneme süresi sonucunda sistem verimliliği ve müşteri beklentileri değerlendirilmiş, değerlendirme sonucu ortayaversion 2.00.4 mağaza kullanımına hazır hale getirilmiştir.
Sistemin temel amacı; mağazalara giriş/çıkış yapan müşteri sayılarını otomatik olarak toplamak ve çeşitli raporlamalar için bilgi oluşturmaktır. Sistem belirlenen saat aralığında çalışarak, her yarım saaatte bir kapılardaki sayaç değerlerini kaydediyor. Bu değerler, bilgisayar programı aracılığıyla sistem kontrol cihazından alınarak veritabanı yapısına kaydedilir. Bu sayede raporlamalar için gerekli bilgiler alınmış olur. Kontrol cihazı, 60 günlük bilgi tutma kapasitesine sahip olduğundan, sadece bilgi güncelleme gerektiğinde bilgisayar programı kullanılmaktadır. Bilgisayar programı, grafiksel ve istatiksel olmak üzere iki ana rapor titpi sağlamaktadır. Grafiksel rapor ile günlük/haftalık/aylık olarak saat bazında kapılardan geçen müşteri değerlerini grafik üzerinde göstermektedir. İstatistiki raporlar ise, kapı sayaç değerlerini sıralayarak, saat/gün/hafta/ay bazında sunmakta ve en yoğun kapıların, en yoğun saatlerini net bir şekilde ortaya koymaktadır. Birden fazla mağazası olan zincir mağaza gruplarında ise; gerekli internet altyapısı kullanılarak tüm mağazalardaki sayaç değerleri merkez mağazada toplanmakta ve mağazalar bazında raporlar alınabilmektedir.
İstenildiği takdirte, programa ciro bazlı esnek raporlama modülleri eklenebilmektedir. Proje yöneticisi Ali Rıza İçÖZ ve firmamız tarafından bu projede controller olarak kullanılması için Wago Eternet Controller tercih edilmiştir. Tercihimizi etkileyen en önemli hususulerdan biri cihazın son derece kararlı bir şekilde çalışmasıdır. Tamamen endüstriyel olarak tasarlanmış bu cihaz en zor şartlara dayanabilmektedir. İletişim seçeneği olarak cihazın içerisinde gömülü bulunan Web Server, FTP Server, TCP/IP protokolleri
oldukça yüksekdüzeyde bilgi iletişimi sağlamaktadır. Sistem kolaylıklagenişleyebilir bir yapıda olup, küçük ölçekli mağazalardan mega alışveriş merkezlerine kadar her türlü kurum ve kuruluş için uygulanabilir durumdadır. WAGO markasının diğer ürünleri ile senbkronize çalışması, wireless bağlantı modülleri ile uyumlu olması ve klemensten besleme ünitesine kadar bir çok ürün yelpazesinin bulunması doğru bir tercih yaptığımızı ortaya koymaktadır. Sistemin mağazacılık sektörüne getirileri göz önüne alındığında; müşteri ziyaret sayısı ve satış cirosu totalleri karşılaştırması ile mağazanın verimliliği net olarak görülebilmektedir. Bu verileri değerlendiren mağaza yönetimi, doluluk oranını yüksek tutmak veya yükseltmek amacı ile müşteri yoğunluğnun az olduğu saat veya günlerde satış kampanyası ya da promosyon çalışmaları yapmaktadır. Bu kampanyalar neticesinde müşteri yoğunluğunu izleyebilmekte ve satış grafiklerini kontrol ederek kampanyanın başarısını takip edebilmektedir. Televizyon reklamları sonucunda ise reklamların doluluk oranına etkilerini net olarak görebilmektedir. Hepimizin bildiği gibi istatistik verileri herzaman önümüzü görmemizde ve önceden tehlikeleri görüp önlem almamızda büyük fayda sağlamaktadır. Mağazacılık sektöründe profesyonel yönetim anlayışı ile öncülük eden YKM mağazalar zinciri yönetimi, bu konuda profesyonel bir bakış açısı ile yaklaşıp sistemi kendilerine ve mağazacılık sektörüne kazandırmışlardır.Bu sebepten dolayı YKM Genel Müdürlük personeline bizi bu projede tercih ettikleri için teşekkürlerimizi sunarız.